اسکرابر ، دستگاه زمین شوی صنعتی و کف شوی صنعتی KARCHER

اسکرابر های نوین کارچر با کیفیت بالاتر و نوآوری های زیادی به بازار عرضه شده است.

شستشوی کف سالن های تولید توسط دستگاه اسکرابر صنعتی

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 31 ارديبهشت 1397ساعت 18:24  توسط شهابی 

سازوکار دستگاه اسکرابر در محیط هایی با محدودیت فضا

 

سازوکار دستگاه اسکرابر در محیط هایی با محدودیت فضا

سازوکار دستگاه اسکرابر در محیط هایی با محدودیت فضا

سطوح کف در هر محیط بنا به شرایط مختلف در معرض انواع آلودگی های مختلف قرار می گیرند. امروزه با بهره گیری از تجهیزات مکانیزه نظافت صنعتی همچون دستگاه های اسکرابر یا زمین شوی صنعتی، فرآیند نظافت و شستشوی آلودگی های به وجود آمده بر روی سطوح کف با کیفیت قابل توجهی امکان پذیر شده است.

برخی افراد بر این باورند که این تجهیزات تنها به جهت سهولت در امر نظافت صنعتی در محیط های وسیع طراحی و تولید شده اند و جهت استفاده در محیط های با محدودیت فضا کاربرد چندانی ندارند. این باور نادرست موجب شده است که در اغلب فضاهای محدود، خود را مجبور به استفاده از ابزار های سنتی نظافتی کنند که هم زمان نظافت را به مقدار زیادی افزایش می دهد و هم هزینه ی نظافت به شکل چشمگیری افزایش می یابد. تی و سطل آب از جمله پرکاربردترین تجهیزات نظافتی هستند اما به دلیل وجود برخی مشکلات و محدودیت ها توان حذف کامل آلودگی ها در محیط را ندارند. از این رو پیشنهاد می شود از انواع تجهیزات نظافتی مانند اسکرابر یا زمین شوی دستی جهت شستشوی سطوح کف در محیط های کوچک و با محدودیت فضا استفاده شود.

دستگاه اسکرابر چگونه کار می کند؟

دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی امکان شستشوی و خشک نمودن همزمان سطوح کف را به بهترین شکل ممکن فراهم می آورد. بخش های اصلی یک دستگاه اسکرابر صنعتی شامل: موتور، کنترل پنل، تی عقب دستگاه، برس، مخازن آب تمیز و کثیف و خرطومی مکش می باشد. عملکرد یکپارچه و زنجیره وار این بخش ها سبب انجام بهینه فرآیند نظافت و شستشوی سطوح هموار کف می شود. آب تمیز به همراه مواد شوینده ابتدا از مخزن آب تمیز بر روی برس هاو سطح کف پاشیده می شود.

برس ها در یک دستگاه اسکرابر  می توانند به صورت دیسکی یا رولی براساس نوع و مدل دستگاه باشند که با حرکت مداوم انواع آلاینده ها را خارج می کنند. سپس محلول آلوده ای حاصل از برس زدن به همراه آب و مواد شوینده  سطح زمین را فرا می گیرد که به کمک تی دستگاه و سیستم مکنده قدرتمند کف شوی صنعتی به خوبی از سطح جمع آوری شده و تمامی آلودگی ها را از سطح به مخزن آب کثیف دستگاه انتقال می دهد. در نهایت نیز آب آلوده مخزن آب کثیف زمین شوی را می توانید در زمانی که مخزن پر شد، در مکانی مناسب تخلیه کنید. از اشتباه های رایج استفاده کنندگان از روش های قدیمی و سنتی نظافت می توان به کثیف کردن سطح بعد از شستشو اشاره کرد. این آلودگی مجدد می تواند بر اثر قدم گذاشتن روی محیطی که به تازگی شسته شده به وجود بیاید. این مشکل در دستگاه های اسکرابر به طور کل حل شده و به کاربر این اجازه را می دهد که در هر زمان روی محیطی که نظافت شده راه برود . زیرا اسکرابر همه ی آب پاشیده شده روی سطح را به کمک تی عقب و مکنده مکش و خشک می کند.

ادامه مطلب در منبع : 

سازوکار دستگاه اسکرابر در محیط هایی با محدودیت فضا

 
 
+ نوشته شده در  دوشنبه 31 ارديبهشت 1397ساعت 18:24  توسط شهابی 

استفاده از دستگاه اسکرابر به منظور نظافت مکان های مذهبی

 

استفاده از دستگاه اسکرابر به منظور نظافت مکان های مذهبی

کاربرد اسکرابر در نظافت مکان های مذهبی

اسکرابر از دستگاه هایی است که در محیط های مختلف به منظور فرایند نظافت مورد استفاده قرار می گیرد. از مزیت های استفاده از دستگاه اسکرابر یا زمین شوی صنعتی می توان به بهبود بخشیدن فرایند نظافت و بالا بردن سطح بازدهی و راندمان کاری نسبت به استفاده از شیوه های قدیمی و سنتی اشاره نمود. شاید در نگاه اول اسکرابر ها، دستگاه های سنگین و بزرگ و با قیمت بالا به نظر برسند ، ولی با کمی تحقیق و محاسبه متوجه این امر می شویم که حتی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه نیز می شوند. اسکرابر ها انواع مختلفی دارند و در هر  محیط به نسبت میزان کثیفی و وسعت محیط از مدل های متفاوت زمین شوی استفاده می شود.

در حال حاضر تقریباً در همه ی مجموعه های بزرگ، کارخانه ها و کارگاه ها و حتی مراکز تولید از این دستگاه ها استفاده می شود. هر مجموعه ای که به نظافت خود اهمیت بدهد باید خود را با علم روز همگام سازد. در این مقوله مکان های مذهبی نیز مستثنی نیستند.

استفاده از اسکرابر در مکان های مذهبی

استفاده از اسکرابر در مکان های مذهبی که آمد و شد بسیار زیادی دارند یکی از الزامات نظافتی می باشد. شما حرم ها و امامزاده های بزرگ را در نظر بگیرید، چگونه می توان این محیط وسیع را با استفاده از تی و جارو نظافت کرد ؟ نیاز به ارائه توضیحات بیشتر نیست. قطعا دستگاه اسکرابر صنعتی به همین منظور روانه بازار دستگاه های نظافتی شده است. سطوح کف اکثریت مکان های مذهبی از سنگ و سرامیک می باشد که برای نظافت آن به راحتی می توان از زمین شوی صنعتی بهره برد.

شیوه عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتی

در مقالات پیشین درباره محیط های مختلفی که دستگاه زمین شوی در آن ها فرایند نظافت را بر عهده داشته صحبت کردیم. اسکرابر ها دارای اجزایی از قبیل: برس، تیغه ی لاستیکی، موتور مکنده با خرطومی ، موتور برس، مخزن آب کثیف و آب تمیز می باشند . برس های دستگاه های شستشوی کف از نوع دیسکی و رولی می باشند. این برس ها در جلو و پایین دستگاه تعبیه شده اند، آب ترکیب شده با مواد شوینده بر روی سطح زمین پاشیده می شود و توسط برس شستشو انجام شده و سپس با تیغه لاستیکی و موتور مکنده ای که در پشت دستگاه قرار گرفته، مایعات باقی مانده روی سطح زمین را جمع آوری شده و به مخزن آب کثیف دستگاه منتقل داده می شود. پس از پر شدن مخزن آب کثیف، بایستی در مکانی مناسب آن را تخلیه نماییم.

حال تصور کنید در محیطی که روزانه هزاران نفر در آنجا حضور دارند و رفت و آمد می کنند (مانند مکان های مذهبی) چه حجم از آلودگی روی سطوح قرار می گیرد و چقدر دشوار است اگر بخواهیم طوری فرایند نظافت را به سرانجام برسانیم که در آن زمان هیچ رفت و آمدی روی محیط مرطوب و دارای نم پس از شستشو انجام نپذیرد.

اسکرابر ها با طراحی استاندارد خود باقی ماندن نم و خیسی روی سطح شستشو شده را به حداقل می رسانند که همین امر موجب نظافت بهتر و صرفه جویی در انرژی و زمان می شود. از دیگر مزیت های این زمین شوی ها می توان به سهولت استفاده از آن ها اشاره نمود. کمپانی کرشر آلمان بزرگترین و معتبر ترین کمپانی در زمینه تولید دستگاه های نظافت صنعتی، سهولت در استفاده از دستگاه توسط اپراتور را به عنوان امری مهم در دستور العمل خود قرار داده است و بدین منظور از تکنولوژی های پیشرفته ای در این زمینه استفاده کرده است.

قیمت اسکرابر صنعتی

+ نوشته شده در  دوشنبه 31 ارديبهشت 1397ساعت 18:24  توسط شهابی 

استفاده از واترجت در نظافت فاضلاب ها

واترجت یا دستگاه کارواش صنعتی چیست

برای شستشوی انواع سطوح و محیط های مختلف، روش ها و شیوه های متفاوتی مانند شستشو به روش دستی و شستشو با بکارگیری دستگاه های مکانیزه صنعتی وجود دارد. شستشو به روش سنتی معایب بسیاری دارد که از جمله از آن می توان به: هدر رفتن آب و مواد شوینده مصرفی، صرف انرژی زیاد برای شستشو و در نهایت کسب نتیجه نا مطلوب و از دست رفتن زمان اشاره نمود.

با توجه به مشکلاتی که در شستشو به روش دستی وجود دارد، مخترعین به فکر شیوه ای تازه‌ای برای نظافت افتاده و سعی کردند با کاهش سطح مقطع نازل خروجی در پاشش آب، فشار آب را نسبت به آب شهری چند برابر کنند. بعد ها با روی کار آمدن و بهره گیری از موتورهای الکتریکی قدرتمند و اضافه شدن آن ها به مکانیزم قبلی، دستگاهی به نام واترجت صنعتی اختراع شد. مکانیزم این دستگاه به این صورت است که فشار آب معمولی با موتور های قدرتمند به فشار بالا تبدیل شده و آب پر فشار از نازل های خروجی بیرون می آید. امروزه از دستگاه واترجت برای انجام عملیات های مختلف شستشو اعم از نظافت و شستشوی فاضلاب ها استفاده می گردد.

 

استفاده از واترجت در نظافت فاضلاب ها

 

نظافت فاضلاب ها از جمله سخت ترین نوع نظافت ها می باشد. در نظافت این گونه مکان ها می بایست به شرایط مختلفی فکر کرد، از نوع دستگاه انتخابی تا میزان آلودگی و گرفتگی لوله ها.

به طور معمول در نظافت فاضلاب ها از این روش ها بهره می برند :

  • استفاده از فشار بالای آب
  • استفاده از روش های دستی که امروزه زیاد توصیه نمی شود
  • استفاده از آب گرم با دمای بالا

کاربرد دستگاه واترجت در رسوب زدایی و نظافت لوله های فاضلاب

دستگاه های واترجت مورد استفاده در عملیات تمیزکاری و نظافت لوله های فاضلاب، معمولاً دارای فشار کاری بیش از 300 بار می‌باشند. پاشش آب در چنین فشاری قادر به باز کردن هر گونه گرفتگی و جدا نمودن انواع آلودگی و رسوب از دیواره داخلی لوله ها می‌باشد. سودمندی و کارآمدی استفاده از واترجت ( کارواش صنعتی ) در عملیات باز کردن لوله و شستشوی آن به نحوه عملکرد دستگاه باز می گردد.

فشار بالای آب خروجی از نازل واترجت دارای قدرت کافی برای سست کردن پیوند بین رسوبات و آلودگی های انباشته شده و شسکتن آنها می باشد وهمچنین می توان با بکار بردن واتر جت آب گرم، از مزیت دمای بالای آب در کنار قدرت پاشش آن بهره برد و سرعت و کیفیت عملیات نظافت را افزایش داد. از سوی دیگر هنگام کاربرد واترجت، همزمان با فرآیند باز شدن لوله و شستشوی دیواره های داخلی، مواد و پسماند باقی مانده با جریان آب شسته شده و از لوله خارج می شوند.

نظافت راه آب ها و مسیر های فاضلاب

همانطور که می دانید ممکن است در مسیر های آب و فاضلاب ها گرفتگی یا انباشتگی رخ دهد که برای برطرف کردن این مشکلات به دستگاهی احتیاج داریم که به سطوح با دسترسی دشوار تر نفوذ کرده و بتواند فرایند نظافت را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. دستگاه کارواش صنعتی برای این شیوه نظافت از مناسب ترین دستگاه ها به شمار می آید. عدم استفاده از مواد شیمیایی و قابلیت بازیافت آب باقی مانده از شستشو می تواند از برترین ویژگی هایی باشد که این سبک شستشو را از سایر روش ها متمایز کرده است.

مزایای کلی استفاده از دستگاه کارواش

استفاده از دستگاه کارواش در فرایند نظافت و شستشوی لوله های فاضلاب و خطوط انتقال مواد در صنایع گوناگون در مقایسه با سایر روش های مورد استفاده، دارای مزایای متعددی می باشد که برخی از آن ها عبارتند از :

  1. -افزایش سرعت و کیفیت عملیات شستشو به نحو چشمگیر.
  2. -انجام همزمان فرآیند شستشوی لوله و حذف پسماند بر جای مانده از محیط.
  3. -سازگار با محیط زیست بعلت عدم استفاده از مواد شیمیایی.
  4. -روش قابل استفاده برای شستشوی لوله ها با طول و قطر متفاوت.
  5. -کاربردی برای انواع لوله های افقی و عمودی.
  6. -امکان تنظیم فشار خروجی از واترجت و قابل استفاده برای جدا نمودن و نظافت انواع رسوبات و آلودگی ها با درجه سختی متفاوت.
  7. -امکان نظافت و تمیز نمودن بخشی هایی از لوله همانند زانویی ها که در روش های دیگر دسترسی به آنها دشوار یا حتی غیرممکن است.
  8.  
+ نوشته شده در  دوشنبه 10 ارديبهشت 1397ساعت 15:14  توسط شهابی